05.10.2016

Royal Reesink behaalt certificaat voor Energie Management Systeem

Royal Reesink heeft recent de ISO-50001 certificering voor het Energie Management systeem behaald. Wij zijn daarmee het eerste handelsbedrijf in Nederland die aan deze relatief nieuwe ISO-norm voldoet.

ISO-50001 is een internationale norm voor Energie Management Systemen die richtlijnen biedt om de energieprestaties van organisaties te verbeteren. Royal Reesink heeft op dit moment 33 Europese vestigingen die met dit energie kwaliteitssysteem werken.

Royal Reesink beseft, zoals veel andere bedrijven, dat invulling gegeven moet worden aan de milieu- en energiebesparende doelstellingen die nationaal en internationaal gesteld zijn. Daarom is in 2015 gestart met het opzetten van het Energie Management Systeem binnen het bedrijf volgens de ISO-50001  normen en ISO-14064-1. Dit om inzicht te krijgen wat de werkmaatschappijen van Royal Reesink gezamenlijk aan energie verbruiken en wat de CO2 uitstoot van onze activiteiten is (de zogenaamde CO2 Footprint).

Door op onderstaande afbeelding te klikken kunt u het certificaat downloaden.

ISO 50001 certificaat