14.11.2016

Principeovereenstemming overname Lalesse Europe B.V.

Royal Reesink N.V. (“Royal Reesink”) heeft principeovereenstemming bereikt over de overname van alle aandelen in het kapitaal van Lalesse Europe B.V. (“Lalesse”). Lalesse is één van de toonaangevende aanbieders van magazijnkranen en complete magazijnsystemen. Het management van Lalesse, bestaande uit Hans Niels, Daan Niels en Erna Niels, zal aanblijven en samen met Royal Reesink doorbouwen aan de groei van de onderneming.

Deze overname past uitstekend in de visie van Royal Reesink waarin de divisie Reesink Material Handling Equipment, met de bedrijven Motrac Intern Transport te Almere, Motrac Handling&Cleaning te Antwerpen (B) en Pelzer Fördertechniek in Kerpen (D), verder zal worden uitgebreid met aanpalende activiteiten op het gebied van integrated system solutions in geautomatiseerde warehouses.

Lalesse, opgericht in 1970 en gevestigd in Duiven, richt zich met 45 medewerkers op het ontwikkelen, produceren, installeren en onderhouden van magazijnkranen alsmede software voor de besturing van deze kranen en/of gehele warehouses. Daarnaast is Lalesse dealer voor de Benelux voor het AutoStore systeem van Hatteland Logistics, een magazijnsysteem voor compacte opslag en handling van kleingoed. Zie ook: www.lalesseeurope.com.

In november zal het boekenonderzoek starten. De verwachting is dat de transactie begin 2017 zal worden afgerond.

Dit persbericht verschijnt in de Nederlandse en Engelse taal. In geval van strijdigheid tussen de Nederlandse en Engelse versie zal de Nederlandse versie prevaleren.

Apeldoorn, 14 november  2016                                                                                             Directie Royal Reesink N.V.

Profiel Lalesse

Zie ook: http://www.lalesseeurope.com

Profiel Reesink Material Handling Equipment
Reesink Material Handling Equipment is toonaangevend als totaalaanbieder van interne logistieke en reinigingsoplossingen, variërend van het leveren van hardware zoals heftrucks en magazijntrucks tot het service pakket daar omheen. Met vestigingen in Almere, Zwijndrecht, Antwerpen (B), Flémalle (B), Kerpen (D) en Keulen (D) worden haar afnemers, welke met name uit eindklanten bestaan, uitstekend bediend. In Nederland is Motrac Intern Transport en in Duitsland is Pelzer Fördertechnik distributeur van het A-merk Linde Material Handling. Motrac Handling & Cleaning in België is naast distributeur van Linde Material Handling ook distributeur van Tennant reinigingsmachines.

Zie ook: www.motraclinde.nl, www.motrac.be, www.pelzer-stapler.de