15.03.2017

Royal Reesink rondt overname Lalesse Europe B.V. af

Royal Reesink N.V. (“Royal Reesink”) heeft vandaag de overname van alle aandelen in het kapitaal van Lalesse Europe B.V. (“Lalesse”) afgerond. Lalesse is één van de toonaangevende aanbieders van magazijnkranen en complete magazijnsystemen. Het management van Lalesse, bestaande uit Hans Niels, Daan Niels en Erna Niels, zal aanblijven en samen met Royal Reesink doorbouwen aan de groei van de onderneming.

Gerrit van der Scheer, CEO Royal Reesink: “deze overname past uitstekend in de visie van Royal Reesink waarin de divisie Reesink Material Handling Equipment, met de bedrijven Motrac Intern Transport te Almere, Motrac Handling&Cleaning te Antwerpen (B) en Pelzer Fördertechniek in Kerpen (D), verder zal worden uitgebreid met aanpalende activiteiten op het gebied van integrated system solutions in geautomatiseerde warehouses.

Hans Niels, Managing Director Lalesse: ”deze overname biedt voor Lalesse een uitgelezen kans om zich verder te focussen op haar corebusiness, namelijk het ontwikkelen van automatische magazijnsystemen. Zowel Lalesse als Reesink Material Handling Equipment zien een groeiende markt van warehouse automation. Als onderdeel van Royal Reesink kan Lalesse hieraan een betere invulling geven."

RMHE_Lalesse_Autostore

Dit persbericht verschijnt in de Nederlandse en Engelse taal. In geval van strijdigheid tussen de Nederlandse en Engelse versie zal de Nederlandse versie prevaleren.

Apeldoorn, 15 maart  2017                                                                                                    Directie Royal Reesink N.V.

Download hier de PDF (NL)
Download PDF (EN)